InterMetzo: Den overhørte radio
Udsendelse d. 28.juni - 4.juli. 2025
Georg Metz ærgrer sig over RADIO IIII, for de laver god radio og udfylder et stort savn, efter at radio24syv blev myrdet i mageløst politisk idioti. Men de kan ikke læse nyheder op i RADIO IIII. Et par af oplæserne er gode til det, de andre betoner tonedøvt og for meget og laver falske modsætningstryk også på forholdsord, der sjældent har godt af betoninger. Hørelsen bliver søsyg, nyhederne uforståelige. Frasering og betoning er generelt et gammelt problem i de elektroniske medier. For tiden er RADIO IIII værst endog værre end DR - den største landsdækkende mediebutik. Den har i årevis lukket sig om sig selv i mærkbart kvalitetstab. Det kan man håbe, at den nye generaldirektør vil rette op på. DR har alle muligheder og er fortsat Socialdemokratiets og flere borgerliges massemediale hjørnesten. I Aarhus udmærker de sig i RADIO IIII, foruden på kerneydelsen i en mere problematisk ende af skalaen nemlig for få lyttere. Uretfærdigt, men tallene beretter om, hvor meget krudt der skal til, og hvor megen tid for at skubbe et nyt medie ind i møllen. Men derfor kan de godt lære at læse ordentligt op.
