InterMetzo: En gangsterbandes meritter
Udsendelse d. 6. -12. september. 2025
Georg Metz har i sit InterMetzo igen sat fokus på Donald Trump, for dagligt undergraves den spinkle rest af orden i Israel, Rusland, i Ukraine og USA, og hvordan håndtere virkeligheden med politikeres forståelige behov for hvide lejlighedsvise småløgne men konsekvent i præsidentens mund kun store og sorte. Omfanget af den trump’ske katastrofe er efterhånden feset ind. Selv Berlingerens kommentariat til dén side er lavmælte. Statslederne ser sig dog tvunget til at deltage i realityshowet, skamrose showmasteren og beskæmmede se i øjnene, at dette mageløst farlige klovnenummer ikke nødvendigvis holder op efter næste præsidentvalg, der langt fra sikkert bliver afholdt eller afvikles reelt. Det værste, hvis man ellers kan gradbøje uhyrligt, er at ordentligheden blot trekvart år inde i Trumps vulgære regime står magtesløst tilbage, mens metaforerne tørrer ud, ordene svigter, pengene siver over i gangsterens hus i en spejlvendt verden. Hvornår og om den nye amerikanske ambassadør ankommer, er fortsat usikkert. Når det sker, har danske medier pligt til at fortælle excellencen at vi ved besked, at vi kender ordenes værdi fra den Herrens mund, at vi observerer USA's tragiske selvdestruktion.
