Samuel Becketts “Slutspil”

I 2011 fik Teatret ved Sorte Hest i København så stor succes med Samuel Becketts "Slutspil", at forestillingen blev genoptaget i 2013, kom på turné landet rundt og var med på sommerens CPH Stage festival.

Beckett revolutionerede scenekunsten i 1950'erne og '60'erne med sit første skuespil "Mens vi venter på Godot" og senere hovedværker som "Glade dage" og "Slutspil". Hans stykker chokerede, provokerede og forargede, men gik også deres sejrsgang over hele verden og dannede skole hos dramatikere som Ionesco og Pinter under fællesbetegnelsen "det absurde teater". Men hvordan er det at spille absurd teater i dag? Rune Kühl har talt med instruktøren Maria Walbom og skuespillerne Søren Spanning, Thomas Mørk, Niels Skousen og Maria Stenz om at blive ramt af Beckett.

Maria Stenz indleder udsendelsen med at synge Theodorakis´ "Den lattermilde dreng" - og Niels Skousen og Aud Wilken slutter med at synge Cornelis Wreswijks "Jeg havde engang en båd".